Ordning och reda

Ordning och reda. Ett måste för dagens företag som vill ligga steget före konkurrenterna. Inte minst i rekryteringsbranschen har det blivit allt tuffare på senare tid. Rekrytering- och bemanningsföretaget Inhouse har insett vikten av system som håller ordning och reda på deras kunder, bokningar och konsulternas tidrapporter. Idag är man ca 50 personer på kontoret i Stockholm varav 13 arbetar dagligen med systemen som Solute tagit fram.

INHOUSE
Ett 10 tal användare på två kontor samt en större mängd konsulter på fältet använder dagligen systemet.
En cv bas på flera tusen personer med avancerade urvals och sökmöjligheter.
tusentals kunder & prospects hanteras med utskick etc.
Inhouse VD Marie-Louise Almgren berättar:
- Ett av skälen till att vi valde Solute var att de kunde bygga system som stöttade vårt arbetssätt genom att uppdatera och anpassa bokningssystem och kundregister kontinuerligt. Att de sedan höll till nära våra lokaler var ytterligare ett plus, skrattar Marie-Louise. Idag har vi flyttat till nya lokaler, men Solute har ändå lyckats behålla den nära kontakten med oss i vårt samarbete.

Solute skapade ett system med två huvuddelar till oss. Rekrytering och bokning. På Inhouse hemsida kan man lägga in en ansökan genom att fylla i uppgifter om sig själv och bifoga sitt CV. Genom de val man som sökande anger ändras också frågorna på ett interaktivt sätt.

Ansökan hamnar därefter i en ansökningsdatabank med olika status. Inhouse rekryterare väljer ut intressanta profiler enligt de behov de har. Profiler kan ges olika status och arkiveras eller markeras som ointressanta etc. Mer-info kan läggas till för personer som intervjuvats.

Idag är Inhouse fokuserat på rekrytering och uthyrning av konsulter inom ekonomi och kontor. Inom en snar framtid kommer man även att kunna erbjuda sjuksköterskor. - Saken är den att sjuksköterskornas tidrapporteringssystem ofta ser lite annorlunda ut jämfört med andra yrkesgruppers. Men med Solutes uppgradering av systemet kommer det att lösas enkelt, menar Marie-Louise Almgren.

Solutes system kan också automatiskt skicka ut e-mail till de sökande för att be dem uppdatera eller ta bort sin ansökan i syfte att upprätthålla en aktuell bas av sökande. All administration av de sökande och hela rekryteringsprocessen kan skötas med ett färre antal personer med bibehållen kvalité och kontroll.

De personer som man önskar anställa i bemanningsföretaget överförs till bokningssystemet. Dessa får då en egen loggin med lösenord (som de kan välja själva). Därefter kan de närsomhelst logga in via internet och se sina arbetsscheman, kontaktpersoner ute hos kunderna samt göra elektroniska tidrapporter. I och med att systemet infördes kunde man sluta med alla pappersrapporter som tidigare sammanställdes manuellt av personal på Inhouse. Nu sker en automatisk sammanställning som användes dels för löneunderlag till den anställde och dels som fakturaunderlag för debiteringen till kunden. Systemet visar självt vilka kunder som har icke-debiterade tidrapporter.

- Systemen har förenklat vår adminstration något oerhört! Vi har kunnat dra ner på administrationen och sparat in en hel tjänst, säger Marie-Louise nöjt.


Kronfågel
Som ledande varumärke på den svenska matfågelmarknaden har Kronfågel många stränga    läs mer..
SAS - Scandinavian IT Group
Nuförtiden är SAS inte bara skandinavisk service till lågt pris. Idag har man även    läs mer..
Telge Energi
Den avreglerade elmarknaden ställer stora krav på elleverantörerna. Speciellt om m    läs mer..
YIT Sverige
YIT är ledande i Sverige inom installationstjänster och erbjuder ett komplett utbu    läs mer..

Kontoret mitt i handen
Hantverksappen Ett smartare kontor på fickan för hantverkare och serviceorganisationer. En molnetbaserad abonnemangstjänst "all inclusive"




Namn:

E-post:

Telefon:
Solute Technologies AB, Sveavägen 9, 16 tr, tel 08-612 92 60, info@solute.se