Tid är pengar.

Tid är pengar. Inte minst för företag som ska boka trevligheter inom konferens-, nöjes- och resebranschen. Därför finns Business Service Club. De hjälper till med bokningar med allt från att boka biljetter till senaste succémusikalen till att anordna en tur i Stockholms skärgård med lyxbåtscharter. Men förutom att ha trevligt vill kunderna att det går snabbt, smidigt och enkelt.

Fakta:
7 användare av systemet.
ca 8000 bokningar /år
Business Service Club startades 1987 och har idag hela 500 medlemsföretag i sitt register.

Vad är det då Solute hjälper till med? - Vi har anlitat Solute sedan 1996, berättar företagets VD, Mikael Lindqvist. De hjälper oss med hela vårt datasystem med funktioner som kundregister, orderhantering, fakturering och mail. Men även med hemsidan som är integrerad med vårt bokningssystem.

Alla bokningsärenden hanteras av systemet med bland annat påminnelsehantering. En praktisk medlemshanteringsfunktion finns i systemet för att sköta förnyelse av medlemskap. Kunderna klassas i exempelvis intressekategorier och all korrespondens som skickas till kunder och leverantörer skapas och sparas i systemet. Dessa kan skicka automatiska mass-email till urval i kundregistret samt enstaka bokningsbekräftelser.

Kunderna kan själva gå in via hemsidan och göra bokningar och förfrågningar rörande evenemang, biljetter och så vidare. En bonusberäkningsdel för kunder finns också i systemet.

- Innan vi anlitade Solute arbetade vi mer manuellt, säger Mikael Lindqvist. Alla arbetade med datorer och i huvudsak med Word, Excel och ett kundregister. Mycket information fanns i pärmar och olika manuella system. Vi säljer mycket teater och konsertbiljetter till alla olika evenemang i Sverige, fortsätter Mikael. Detta tog mycket tid att hålla reda på – alltifrån priser, bokningsnummer och hämtdatum till kundernas biljetter.

Business Service Club arbetar under ständig utveckling. Nya behov uppstår hela tiden och det dyker upp nya idéer på hur företaget kan förbättra servicen till kunderna eller hur man kan bli effektivare internt. Samarbetet med Solute är idag en av de viktigaste verktyget i den pågående utvecklingen:

- Ett konkret mätbart resultat var att vi kunde fördubbla antalet förmedlade biljetter utan att behöva anställa mer personal, menar Mikael Nykqvist. Solute har utvecklat en hemsida där kunderna kan gör förfrågningar och bokningar som direkt dyker upp i vårt bokningssystem. Det har blivit mindre telefonkontakt och vi hinner serva fler kunder på samma tid. För precis som för våra kunder är tid pengar.


Kronfågel
Som ledande varumärke på den svenska matfågelmarknaden har Kronfågel många stränga    läs mer..
SAS - Scandinavian IT Group
Nuförtiden är SAS inte bara skandinavisk service till lågt pris. Idag har man även    läs mer..
Telge Energi
Den avreglerade elmarknaden ställer stora krav på elleverantörerna. Speciellt om m    läs mer..
YIT Sverige
YIT är ledande i Sverige inom installationstjänster och erbjuder ett komplett utbu    läs mer..

Kontoret mitt i handen
Hantverksappen Ett smartare kontor på fickan för hantverkare och serviceorganisationer. En molnetbaserad abonnemangstjänst "all inclusive"




Namn:

E-post:

Telefon:
Solute Technologies AB, Sveavägen 9, 16 tr, tel 08-612 92 60, info@solute.se